"If people say your dreams are crazy, if they laugh at what you think you can do. Good. Stay that way"
הציטוט הזה נלקח מפי שחקן פוטבול אמריקאי שנתן חסותו לפרסומת שסחפה מיליונים לדרך חדשה.
לינקדאין היא ערוץ נהדר לבניית המותג האישי (Personal Branding) שלכם וחיפוש עבודה אפקטיבי. אך על מנת למקסם את יתרונות הפלטפורמה, עליכם להבין כיצד היא פועלת, מה מייצר את התגובה הטובה ביותר וכיצד תוכלו להשתמש בכלים השונים שלה להשגת יחס המרה מקסימלי כדי לחזק את הפרופיל שלכם.
שנת 2021 היא השנה של השינויים, העידן החדש שנכנסנו אליו לא מאפשר לכם להיות אנונימיים, במיוחד אם אתם רוצים לחפש את האתגר החדש שלכם ולפרוץ החוצה במובן התודעתי והמקצועי. אנחנו לא נחזור לעולם הישן אף פעם ונגמרו הימים של להתחבא מאחורי תמונה או אתר. היום צריך ומומלץ לספר את מה שאתם יודעים ויש להפוך גם ל"אושיות רשת" מקצועיים על מנת להגיע למצב בו המילים שלכם ישפיעו על כל מי שצופה בכם.
כדי להניע את התהליך, נעבור על 10 כללים שתוכלו לעשות כדי להשפיע יותר על המיתוג האישי שלכם, כולל כמה צריך לפרסם, מתי לפרסם, מה לפרסם, וכיצד לנצל כמה מהתכונות המגניבות של לינקדאין. נוכחות חזקה בלינקדאין תוביל אתכם לשימוש נכון ואפקטיבי.
1. העלו פוסטים באופן קבוע אך אל תציפו את הרשת
שמירה על תהליך פרסום עקבי חשובה בלינקדאין – אך פרסום רב מידי עלול לפגוע בכם. משפיעים שמפרסמים יותר מ- 50 פעמים בחודש בלינקדאין רואים בממוצע 26 צופים רלוונטיים לפוסט, ואילו אלה שמפרסמים בין 30-50 פעמים בחודש רואים בממוצע 56, ואלה שמפרסמים פחות מ -30 פעמים רואים מעורבות עוד יותר, בממוצע.
המלצה שלי – פרסמו לפחות 2-3 פעמים בשבוע פוסטים איכותיים ולא יותר מ 30 בחודש, על מנת שתהיה לכם בפוסט מעורבות אופטימלית. פרסום צריך להיות משמעותי, עדיף לפרסם בשעות הבוקר המוקדמות, כך תוכלו לבחון במהלך כל היום את המעורבות ולראות ולהשיב לתגובות ובכך להגביר גם את המעורבות שלכם בפוסט בתשובות המשך.
2. שתפו תוכן וידאו ותוכן חזותי
מחקרים מראים שפוסטים עם תמונות מקבלים יותר צפייה של 94%! זה לא רק כולל תמונות, אלא גם קטעי וידאו, שקופיות או פודקאסטים לפוסט – או אפילו מסמכים.
כשמוסיפים תוכן, לינקדאין מעדיפה שמשתמשים יעלו את התוכן שלהם ישירות לפלטפורמה שלהם, במקום לפרסם קישור לאתר אחר. לדוגמה, אם אתם מפרסמים סרטון, עדיף להעלות אותו ללינקדאין, במקום לפרסם קישור ל- YouTube.
3. אל תשתפו רק תוכן שלכם
שתפו תוכן רלוונטי שנכתב על ידי אחרים, ספקו תובנות מועילות הרלוונטיות לקהל שלכם שנכתבו על ידי אחרים. זה יכול להיות תוכן של מובילי מחשבה בתעשייה, חדשות ומגמות.
יחד עם זאת, חשוב גם להוסיף את דעתכם. אנשים רבים אוהבים או משתפים פוסטים שקראו, או לפעמים אפילו בלי לקרוא אותם. אתם יכולים לייחד את עצמכם על ידי הוספת דעות, שאלות או הערות אחרות בתוך ההערות.
ספרו לאנשים מה אתם חושבים על הנקודות המובאות במאמר ואל תפחדו לא להסכים עם משהו ולהציע נקודת מבט אחרת, בכבוד כמובן. זה יכול להתחיל דיון, ותגלו שהפוסט מקבל הרבה יותר מעורבות וכך יאהבו יותר את הפוסטים שלכם ויכירו את הרגלי הפרסום והגישה שלכם.
4. אל תמכרו את עצמכם
למרות שאתם רוצים לשווק את עצמכם, עדיף להימנע מלהיות יותר מדי על כך בפוסטים שלכם ב- LinkedIn. אם אתם מפרסמים מוצר ואנשים אוהבים את מה שאתם אומרים, הם כבר ילכו לבדוק את האתר ואת היצע המוצרים שלכם.
המטרה היא להתמקד יותר בבניית מערכות יחסים וביצירת קשרים חדשים.
5. מאמר או פוסט בלינקדאין – איזה מהם אפקטיבי יותר?
פוסט הוא עדכון מהיר וממוקד (1,300 תווים, עד כ 250 מילים) שמאפשר לכם לשתף ברעיונות מעניינים, בחידושים, התראה על כך שאתם מחפשים עבודה ועוד, במטרה להישאר בתודעה של אנשי הקשר שלכם. זהו פוש של "כאן ועכשיו" שיכול ליצור באזז חזק לכמה ימים עד שנעלם מהעין, כדי לשמור עליו כל הזמן פעיל יש לשתף ולהגיב כל הזמן.
מאמרים מוצגים בפרופיל שלכם לעד, ולכן הם אפקטיביים לטווח הארוך. במאמרים יש ליצור תוכן סופר איכותי ומקצועי על מנת להראות את היכולות שלכם בתעשייה בה את נמצאים או מכוונים לעבוד. גם מאמר יש לתחזק ומידי פעם לשתף על מנת לעורר מעורבות חדשה.
6. תייגו משפיעים וחברי פאנל שבחרתם מראש
כשתתייגו משתמשים אחרים בפוסטים שלכם ב- LinkedIn, הם יקבל הודעה על האזכור ובכך זה יגרום לעידוד מעורבות שלהם בפוסט.
אתם לא חייבים להיות מחוברים ישירות לאנשים שאתם מתייגים, אתם יכולים לתייג גם אנשים שהם קשרים מדרגה שנייה. חשוב, עם זאת, לתייג רק אנשים שרלוונטיים לפוסט, אחרת זה יכול להיחשב כספאם.
היו אסטרטגים במי שאתם מתייגים, ונסו לא להזכיר יתר על המידה את אותם אנשים כל הזמן. אל תתייגו יותר מדי אנשים בפוסט – פוסט המכיל רשימה ארוכה של שמות נראה מעט ספאם.
7. צרו תוכן ספציפי וממוקד ללינקדאין
כשאתם יוצרים פוסט, יש פיתוי לפזר אותו בכל מקום – בלינקדאין, בטוויטר, בדפי פייסבוק וכו '. עם זאת, זכרו שיהיו לכם כמה מאותם עוקבים בכל אחד מאותם ערוצים, והם הולכים לראות את אותו פוסט בכמה ערוצים , דבר שיכול להפוך במהירות לחזרות ומשעממות.
עדיף ליצור פוסטים מקוריים לכל פלטפורמה ולא להשתמש ב"הצפה" של הפוסט בכל הרשתות.
8. השתמשו בהאשטגים
הוספת hashtags# לפוסטים שלכם תעזור לתוכן להתגלות, וכן תעזור ל- LinkedIn לסווג את הפוסטים ולהבדיל אותם מתוכן אחר.
חשוב להוסיף תמיד hashtags# רלוונטיים, ולא רק פופולריים. כאשר נעשה שימוש טוב בהאשטאג זה מאפשר לאחרים למצוא ביתר קלות את התוכן שלכם בחיפושים שלהם. שימוש בהאשטאגים גם יבטיח שכאשר חברים מחפשים מידע על נושא מסוים, המאמר שלכם יופיע כאחת האפשרויות.
מה שמאוד שימושי בדף ההאשטאגים המומלץ שהוא מראה לכם את מספר האנשים שעוקבים אחר ההאשטגים, כך שתוכלו לתעדף את אלה עם הכי הרבה עוקבים ומעורבים. חשוב לא להשתמש בהאשטגים שהם ממש נישה ללא עוקבים.
9. בצעו אופטימיזציה של התוכן שלכם על סמך Analytics
כדי לגשת לניתוחים על הפוסטים ששיתפת לחץ על סמל "Me" בראש עמוד הבית שלך ב- LinkedIn.
תחת "Manage", הקישו על "Posts & Activity". שם תראו את כל הפוסטים האחרונים שלכם, עם סמל ניתוח מתחת לכל אחד מהם. כאן תמצאו מידע בזמן אמת על הפוסטים ששיתפתם, שיעזור לכם להבין טוב יותר את הקהל שלכם, וכן אילו פוסטים השיגו ביצועים טובים יותר מאחרים.
בדקו את ה-Social Selling Index (SSI) שלכם, כנסו לקישור הבא – https://www.linkedin.com/sales/ssi
שם תראו את הציון המשוקלל שלינקדאין נותן לפעילות שלכם ברשת לפי שקלול שווה בין 4 פרמטרים: מיתוג אישי, מציאת אנשים נכונים, עיסוק בתובנות ובניית קשרים.
10. המקלדת כנשק יום הדין
אנחנו נמצאים בעידן מסובך מאוד מבחינת רגשות מתפרצים ומצבי רוח שמשתנים יום יום בגלל מקרים שאנו רואים וצופים ומרגישים על בשרנו. המקלדת שלנו יכולה לשמש כנשק חזק מאוד והיא יכולה לשמש אותנו לתגובות חריפות גם אם לא התכוונו להגיד אותם.
אין צורך להתחבא ולא להגיב, להיפך – יש להגיב ולהיות מעורבים ככל שניתן, אבל אתם חייבים לשמור על אורך רוח והתנהגות טובה ברשת על מנת לא לפגוע בעצמכם.