אחת מדרכי הפרסום האפקטיביות בעידן הדיגיטלי היא פרסום Native בו הפרסום תואם את הפלטפורמה בה הוא מופיע.
ישנם שני שחקנים בולטים שמציעים היום שיווק באמצעות תוכן או פרסום Native – אאוטבריין (Outbrain) וטאבולה. (Taboola ) אלה הן פלטפורמות לקידום תוכן שמציעות מערכת המאפשרת להעלות תכנים ולהציג אותם במימון באתרים שונים ברחבי העולם בתור המלצות תוכן.
לדוגמא: גולש קרא כתבה ב-YNET שעסקה בביטוח ואחרי הכתבה יופיעו לו תכנים דומים רלבנטיים, ביניהם תכנים ממומנים שמתקשרים לאותו נושא.
בדרך זו, יש סיכוי גבוה יותר שהגולש יתעניין בתוכן (כי הוא כרגע צרך תוכן דומה) ושדרך התוכן המעשיר גם יעבור לאתר המפרסם או יבצע פעולה כלשהי שאותה התוכן נועד לקדם מלכתחילה.
השיטה: גילוי תוכן
ההבדל המשמעותי בין פרסום בשיטת אאוטבריין וטאבולה לפרסום במודעות גוגל הוא שבגוגל התוצאה הולמת את תהליך החיפוש כאשר הגולש הוא זה שביצע את החיפוש ובפרסום בשיטת המלצות תוכן – הגולש נחשף לתוכן שיעניין אותו בלי שביצע חיפוש ייזום?
על סמך זה שבחר לצרוך תוכן מסוים או נכנס לאתר מסוים או לדף אינטרנטי כלשהו – הוא ייחשף לתוכן.
מי היתה שם קודם ולמי יש יותר מפרסמים?
אאוטבריין נוסדה כשנה בלבד לפני טאבולה, בשנת 2006 (טאבולה בשנת 2007) ומאז הן מתחרות זו בזו. בעבר עלה רעיון מיזוג בין שתי החברות שלא יצא לפועל.
נכון לכתיבת שורות אלה, טאבולה עובדת עם 9,000 מפרסמים ביניהם YNET הישראלי ו-BBC הבריטי. לאאוטבריין יש 7000 מפרסמים כמו MAKO ו-CNN.
כלומר, אם מפרסמים רוצים לפרסם ב-YNET כרגע הם צריכים לעבוד עם טאבולה ואם הם רוצים לפרסם המלצות תוכן ב-MAKO הם צריכים לפרסם דרך אאוטבריין.
שתי הפלטפורמות שעובדות עם אתרים שונים לרבות אתרי פרימיום מקפידות על איכות התוכן כדי שיעמוד בסטנדרטים הגבוהים שהציבו וכך, מאמינות, גם יעלה הסיכוי של המרה עבור המפרסם. כשבוחנים את המערכות חשוב להתייחס לפרמטרים כמו עלויות המודעות, קהל המטרה ולנתח את הביצועים על מנת להבין כיצד לבצע אופטימיזציה כדי שהתוכן הממומן יפיק יותר תועלת.
טאבולה ואאוטבריין משתמשות בלמידת מכונה ומדע נתונים כדי לקדם את הביצועים ולאפשר מקסימום תוצאות במסגרת התקציב.
כמובן שכדי להגיע לביצועים טובים יותר, יש להכיר היטב את הפלטפורמות, לייצר תכנים עם ערך מוסף, להציב מדדי הצלחה, להטמיע פיקסל על מנת לייצר למשל קמפיין רימרקטינג לאנשים שביקרו באתר וכדומה.
איך לבחור במי לפרסם? אאוטבריין או טאבולה?
דרך שתי הפלטפורמות אפשר לפרסם ענפים שונים ממסחר אלקטרוני דרך פיננסים ועד בריאות ויופי. המערכות ינתחו את התנהגות המשתמש לפי פרמטרים שונים כמו מיקום, היסטוריית צפייה וכך יספקו את התוכן הרלבנטי בהתאמה אישית ולשפר רווחים עבור המפרסמים.
בבחירת הפלטפורמה חשוב להכיר את המדיניות של הפלטפורמות כי לא כל תוכן אפשר לפרסם ולא בכל אתר, אך יש לשים לב שיש תכנים שלא יאושרו בפלטפורמה אחת וכן יאושרו בשנייה. לכן, לעיתים הבחירה תלוי בסוג התוכן ולא רק באתר היעד בו מעוניינים לפרסם.
יש לבחון את קהל המטרה על מנת להבין איזו מהפלטפורמות תהיה נכונה לאותו קמפיין לפי הפורטפוליו של אתרים שהיא מציעה לשלב בהם תוכן ממומן ואם יש אתרים שאכן יתאימו לקהל המטרה.
כדאי לבחון גם עלות לפי performance שגם היא תלויה בסוג הקהל אליו רוצים להגיע (רחב או ממוקד, בישראל או במדינות אחרות). כדאי לבחון גם מה שיעורי הנטישה בכל פלטפורמה וכן איזו מהן מציעה לכן לטרגט קהלים בצורה ממוקדת יותר.
יש מפרסמים שבוחרים גם במערכת אחת על פני השנייה בהתאם לידידותיות של המערכת (שתיהן נוחות ואינטואיטיביות אבל תמיד יש אנשים שחשים אהדה למערכת X על פני Y) וכן השירותיות שלהן.
לטאבולה יש גם אפשרות של AB TEST כדי להבין איזה קמפיין היה יעיל יותר ולאאוטבריין יש כלי בדיקה מתקדמים שיכולים לסייע לכם להפיק תובנות ולגבש החלטות מבוססות נתונים ולכל אחת יש איכויות ששווה להכיר ותועלות שיכולות לסייע מאוד בקידום תוכן ברשת.
במסגרת קורס שיווק דיגיטלי תוכלו להכיר את הפלטפורמות ואת כל הפיצ'רים שהן מציעות ולבצע שיווק ברשתות אפקטיבי וחכם באמצעות תוכן ממומן.