תוכן הוא המלך וכדי לייצר תוכן לעולם הדיגיטל חשוב להכיר את העקרונות של המדיה, לגבש אסטרטגיה מכוונת מטרה וקהל, להשתמש בכלים שיכולים לחדד את העברת המסר ולבצע אופטימיזציה לתכנים, כדי למקסם את האפקט.
כתיבה שיווקית פוגשת את המשתמש כמעט בכל מקום במיוחד בדיגיטל – בין אם בפוסטים בפייסבוק או בדמות מאמרים באתרי אינטרנט, תוכן מקודם דרך פלטפורמות כמו טאבולה ואאוטבריין.
כתיבה שיווקית היא לא מכירתית או פרסומית כמו בעבר שהיה ברור לכולם שמדובר בתוכן ממומן וסובייקטיבי אלא תפקידה למכור על ידי כך שהיא מעניקה ערך מוסף, מייצרת חוויה ומעניקה ממד של עומק לשירות או למוצר שרוצים לשווק ועל כן, יכולה לעשות הבדל משמעותי בהנעה לפעולה.
לפניכם 5 טיפים מנצחים לכתיבה שיווקית אפקטיבית:
לא מתחילים לכתוב לפני שבונים אסטרטגיה
אסטרטגיית תוכן קריטית ליצירת תוכן שיווקי משכנע ויעיל. ניתן לחלק את אסטרטגיית התוכן למספר שלבים: שלב ראשון עליכם לבחון מהם המטרות והיעדים של כתיבת התוכן, למשל, למכור מוצר, לבשר על שירות חדש, לשכנע אנשים להירשם לסדנה, למתג עסק מסוים ומה תרצו שיקרה באמצעות התוכן – אנשים ישאירו פרטים, יירשמו לקורס, יגיעו לאירוע וכדומה.
בשלב השני יש להתמקד בקהל היעד ולהחליט מי הוא – למי אתם כותבים את התוכן הנוכחי ולהתאים אליו את סגנון הכתיבה. הפנייה להורים תהיה שונה גם כשמדובר במוצר או בשירות זהה לעומת הפנייה לילדיהם.
השלב הבא יעסוק בהתאמת התוכן לפלטפורמה הייעודית. ישנם כללים שונים בכתיבת פוסטים ללינקדאין לעומת הפייסבוק, מאמר מקודם על בסיס ביטויי מפתח או כתיבה ייעודית לקידום תוכן באמצעות אאוטבריין וטאבולה.
יצירת בריף לכתיבה שיווקית מוצלחת
מומלץ לגבש בריף – מסמך הכנה שמספק רקע לקראת תהליך הכתיבה, שיכלול את כל העקרונות החשובים לתוכן השיווקי.
אפשר לתת ללקוח למלא את הבריף ולבקש ממנו לפרט כל פרמטר לפי ההיכרות שלו עם קהל היעד, הפלטפורמה, המטרות ועל בסיס זה לייצר בהמשך את התוכן כאשר הוא מבוסס ידע מקדים ונתונים.
בבריף כדאי להתייחס גם לחוזקות ולחולשות של המוצר או השירות שעתידים לקדם, כדי להבין כיצד לפצות על נקודת התורפה כבר במלל עצמו וכן להדגיש את הבידול והיתרון התחרותי של אותו מוצר או שירות וגם לבחור באיזו שפה לתקשר את המסר, בהתאם למדיום ולאפיון של קהל המטרה.
מפצחים פורמט לתוכן
סיפור המסגרת הוא קריטי ביצירת תוכן שיווקי ויש לחשוב על הדרך בה מגישים את המלל בדרך שתתאים למדיום אך גם תעורר עניין, בין אם מדובר בכתיבה לדף נחיתה או לבלוג.
יש סגנונות שונים בהם ניתן להציג ולארוז את התוכן. כמו למשל, פורמט של "רשימת מכולת" – כמו "10 דברים שחשוב לדעת על" או פורמט של "שאלה-תשובה" או פורמט של סיפור אישי או תיאור מקרה המסופרים מנקודת המבט של מי שקורא את המלל או מלווים בעדויות אישיות, כדי לעורר הזדהות.
סודות המבנה של התוכן
חשוב לשמור גם על מבנה בכתיבת התוכן, בין אם הוא בצורת מאמר או בצורת פוסט – כותרת מרכזית מעניינת או מעוררת סקרנות, כותרות ביניים, פסקאות כשכל פסקה מתמקדת במסר אחר ולסיום, סגיר שמסכם את המלל ותפקידו להניע לפעולה.
כדי להבליט את המסרים אפשר לחזור על המסר המרכזי בווריאציות שונות או לפרק אותו למספר מסרים תומכים שיהוו עוגנים התומכים במסר המרכזי.
שימו לב למגבלות תוכן כדי להימנע מטעויות, כמו מספר התווים בהתאם לפלטפורמה בה התוכן עתיד להשתלב, הימנעות מחזרתיות יתר על אותם ביטויים או ריווח הביטויים למניעת צפיפות של הביטויים המרכזיים. הקפידו על שפה אחידה וסגנון אחיד. למשל, אם כתבתם ברבים המשיכו לכתוב ברבים.
מסתייעים בכלים לכתיבה שיווקית מעניינת
ישנם כלי תוכן שיוכלו לסייע לכם בכתיבה שיווקית מותאמת מדיום ואפקטיבית. למשל, גוגל התראות הוא כלי שיכול לשלוח לכם רעיונות לתכנים שכבר פורסמו בנושא זה, כך שתוכלו להבין את הלך הרוח של התקופה ועל מה מדברים בתעשייה, גוגל טרנדס שסוקר נושאים חמים עליהם רלבנטי ואקטואלי לכתוב. אפשר להשתמש גם במתכנן המילים של גוגל כדי לבחון ביטויי מפתח וביטויי זנב ארוך לשילוב בתוכן במיוחד כאשר הכתיבה היא למטרות קידום בגוגל.
בקורס שיווק דיגיטלי תוכלו ללמוד ולהתנסות בעקרונות הכתיבה השיווקית בעידן הדיגיטלי בין אם כתיבה שמיועדת לקידום אתרים בגוגל או כתיבה למדיה החברתית.