"כן יש לי יוזר…פתחתי אותו לפני שנתיים אבל לא משתמש בו…" את המשפט הזה שמעתי אולי 100 פעמים מח'ברה שהיו מעומדים אצלנו ללימודים או שכבר למדו. הם אמנם מבינים שהם צריכים לעבוד על חיזוק הפרופיל שלהם אבל טענו שהם יתחילו לחזק אותו רק לקראת סוף הקורס או לאחר סיומו.
כאן מתחילה הטעות! אסור לחכות לסיום המסלול, תתחילו כבר עכשיו, כמו כל פרופיל ותהליך בחיים, גם בניית פרופיל לינקדאין לוקחת המון זמן, בין אם עיצוב הקטגוריות, סיכום עליכם, וכמובן הכי חשוב יצירת קשרים וכמה שיותר. אגב, ישנם תלמידים שכבר בזמן הקורס קיבלו פניות הצעות עבודה ממעסיקים כיוון שהציגו פרופיל איכותי ומושקע.
כל המגייסים ואנשי כוח אדם נמצאים היום בלינקדאין וכולם משתמשים בכלי חיפוש, בין אם חינמיים ובין אם בכלים בתשלום שיודעים למקד את החיפוש בצורה שעוקבת אחרי כל פעילות שלכם! הם יודעים היום למצוא את המועמדים המושלמים לארגון שלהם. פרופיל מושקע וחזק יעלה את הסיכוי שלכם לבלוט ולקבל הצעות עבודת בעשרות אחוזים. נגמרו גם הימים של להתחבא מאחורי המסך, היום אנחנו נמצאים בעידן שככל שהחשיפה שלכם תהיה גבוהה יותר כך הסיכוי למצוא עבודה גדול יותר.
הדרך מתחילה קודם בנושא הכי קשה – מה אתם רוצים להשיג ומה אתם רוצים לשדר? איך אתם רוצים שיסתכלו עליכם? מיתוג זהו נושא מאוד קשה, יש להקפיד על יצירת תוכן והשתתפות בדיונים לאורך כל הדרך על מנת להראות את הצד המקצועי שבכם. השתתפות בדיון על בעיה מקצועית שקולגה נתקל בה היא המקום המושלם להביע את דעתכם המקצועית. כך מגייסים גם יוכלו לראות שיש לכם בטחון עצמי ושאתם מבינים בנושא הבעיה, ואם קצת מזל אולי גם נתתם את הפתרון. אם אתם מחפשים עבודה ואתם רוצים לבלוט ולהשיג זאת, זו אופציה אחת.
אופציה נוספת היא להקים מערך שלם של שיתוף מידע ותוכן ממוקד על תחום העיסוק שלכם. לדוגמא, אם אתם לומדים קורס שיווק דיגיטלי, אז אתם יכולים לשתף את הרשת במסעות קמפיין מעניינים שמצאתם ברשת וליצור באזז על הנושא ולעורר תגובות חיוביות על כך שאתם מביאים לקהילה שלכם ערך מוסף.
מדברים תמיד על תמונת פרופיל ורקע טובה.. אז מהי התמונה ששווה מיליון דולר, או המון זימונים לראיונות עבודה? עמדו ישר עם רקע בהיר, לבשו בגדים הנראים טוב לעין ומכובדים, הסתכלו למצלמה ישירות וחייכו.
סלפי, תמונה רחוקה, תמונה על חוף הים או מהטיול למזרח…אין מה להוסיף יותר מידי כיוון שהיא תגרום בדיוק ההיפך מהצלחה.
באנר רקע, אני תמיד ממליץ להעלות תמונה או על תחום העיסוק המקצועי שלכם שלמדתם, או משפט משמעותי מנצח שמראה על האישיות שלכם. יש המון תבניות חינמיות מותאמות בCanva.
מילות המפתח תחת השם שלנו…נושא מאוד קשה ונתון לשינוי כל הזמן עד שנמצא את המילים המדויקות שאיתם נרוץ לאורך זמן. יש להקפיד לרשום את המילים הכי מדויקות של המקצוע שלנו כיוון שזה יוכל להגדיל את החשיפה של הפרופיל גם מחוץ ללינקדאין כיוון שהם משמשים במילות מפתח כגון חיפוש בגוגל. רוב המשתמשים לא מנצלים את כל המקום לכתיבת מילות המפתח, יש לכם 220 תווים שזה המון! נצלו כל שטח נדל"ן שהרשת נותנת לכם.
דוגמא לכותרת לתלמידי Full Stack:
Full Stack Junior WEB Developer ★ Frontend ★ HTML ★ CSS ★ JavaScript ★ React ★ MongoDB ★ Node.js ★ Angular
תמיד טוב להסתכל על אנשי מקצוע מהתחום שלכם ולראות כיצד הם מציגים את עצמם והאם אפשר לשאוב מהם רעיונות חדשים.
חשבתם ש 50 קשרים יספיקו לכם…? ממש ממש לא! עליכם להתחבר עם אנשי מקצוע בתחום שלכם, מעסיקים, מגייסי/ות, הד האנטרים ואושיות רשת. עליכם להיות אקטיביים, להגיב, לשתף, ולהשתתף בדיונים, אבל גם לשמור על עצמכם ולא להביע תגובות אשר ישפטו אתכם על התנהגות אלימה ברשת גם אם זה מתום לב..
כמה חברים לצרף? כל יום לשלוח עד 20 בקשות, לא יותר, כיוון שלינקדאין "תעניש" את כל מי שישלח המון בקשות חברות כמו בוט ואז האפשרות יכולה להינעל למשך שבוע.
לכל מי שיכתוב תוכן וישאף להרחיב תפוצה ויעילות, לכל מי שפעיל בלינקדאין ומקווה למצוא הזדמנויות עסקיות או עבודה, אני ממליץ להשקיע כל יום בקריאת תוכן של אחרים. לפרגן על מה שאתם אוהבים להגיב תגובות של כמה מילים עם ערך ולהרים, פשוט להרים אחרים.
או כמו שאמרו חכמים: "We rise by lifting others"
הכותב הינו חוקר דיגיטל, כל המידע במאמר זה נלקח ממחקר מקיף מול חברות הייטק וחברות השמה אשר משתפים פעולה עם מכללת ג'ון ברייס בנושא השמת עובדים.