Recommendations
קורות החיים שלנו עוברים כבר ללינקדאין וסוף סוף יש יותר ויותר אופציות לבנות קורות חיים עם "המון דפים", מה שאנחנו לא יכולים לצמצם בדף אחד. בדף שלנו יש אופציה להשתמש בהמלצות של חברים לעבודה נוכחית או קודמת וכנ"ל מנהלים, אשר יעידו על האיכות שלנו. כמובן שאם עזבתם מקום עבודה קודם בדרך לא נעימה באשמתכם או לא באשמתכם, אז פספסתם הזדמנות לקבל המלצה טובה, ואולי זה הרגע שדווקא כן שווה להרים טלפון ולהתעקש על סיום יפה.
חוויתי בעבר במקרה של חברה לעבודה שסיימה את עבודתה מולנו בצורה שאינה הולמת, ולאחר כשנתיים יצרה קשר שוב והתנצלה על הדרך שהיא סיימה ושיפרה את הדעות עליה כיוון שגם אמרה שלמדה מהמקרה וחשוב לה כן להעביר את המסר, השיחה הטובה הזו הובילה להמלצה חמה שלי שגם עזרה לה להיכנס למקום עבודה חדש.
למה חשוב כן להשתמש באופציה הזו?
1 – כל המגייסים שייכנסו לפרופיל יוכלו לראות גם את רשימת הממליצים עליכם ומה הם כתבו עליכם מבלי שתהיו צריכים לשלוח אותם לקבל עליכם המלצות.
2 – מגייסים יוכלו לפנות ישירות לממליצים עליכם ולקבל מהם חוות דעת ישירה.
3 – מעלה את הניקוד שלנו ואיכות הדף מול לינקדאין.
כאשר כותבים עלינו המלצות צריך לזכור כמה דברים חשובים:
כשאנחנו מקבלים המלצה זה דבר מאוד חשוב כיוון שהאדם בצד השני מתחייב על הפרטים שמסר וההמלצה תהיה גם מוצגת בפומבי לכל מי שרק ירצה. גם אם הפרופיל הוא לא ST1 לאותם צופים, עדיין ההמלצות הן פתוחות וחשופות. לכן חייבים לשמור על אותנטיות כאן. הפעולה הטכנית היא לשלוח הודעת בקשה לאותם חברים על בקשה להמלצה, אותם ממליצים גם יסמנו את אופי הקשר שלכם, אם למדתם יחד או עבדתם אולי יחד וכו'.. נסו כמה שיותר לדייק אותם בהמלצה, מה חשוב לכם שיהיה בולט?
זכרו – כמו שאתם מקבלים, אז אתם צריכים גם להשיב, אין דבר טוב יותר מאשר לראות שקיבלתם המלצה והשבתם על המלצה לצד השני, אחדות ומחוות זה דבר תמיד נהדר. זה גם יראה על האדם שאתם, האם אתם משקיעים או שאתם רק אוהבים לקבל..
כאשר תקבלו המלצה, הבחירה לאישור תהיה בידיכם, לינקדאין תשלח לכם הודעה על המלצה ותוכלו לבחור אם לאשר או לשלוח בקשת עדכון ושיפור מהצד השני. בסופו של דבר הצגת ההמלצה נתונה לשיקול דעתכם, היא לא חובה תמיד להצגה אבל מאוד מומלצת.
שימו לב לדאוג גם שהממליצים לא יבזבזו לכם "שטח נדל"ני" יקר, עדיף שיירשמו ב-2 השורות הראשונות ישר את דעתם ולא מהיכן הם מכירים, כך לא תיווצר אופציה של SEE MORE…, התחלה משעממת לא תגרום לאף אחד להמשיך הלאה.
התאימו את כמות ההמלצות…1 עד 10 המלצות זו כמות הגיונית. אל תחפשו 50 המלצות, אף אחד לא ימשיך לקרוא יותר מ-10, וזה גם לא נראה אמין כל כך שכל העולם ממליץ עליכם..
הכותב הינו חוקר דיגיטל, כל המידע במאמר זה נלקח ממחקר מקיף מול חברות הייטק וחברות השמה אשר משתפים פעולה עם מכללת ג'ון ברייס בנושא השמת עובדים.