בשנתיים האחרונות קם עסק חדש של מכירת חשבונות איביי פעילים ומצליחים.
אותם חשבונות בעלי לימיט מכירה מאוד גבוה עם אלפי פידבקים טובים ומוצעים למכירה במאות ואפילו אלפי דולרים עם מוצרים בתוכם.
האם טוב או לא טוב לקנות יוזר כזה?
בואו נשאל אחרת ונציג סוגיה שאני מקיים גם בדיון מעמיק יותר בקורס מנהלי איקומרס במכללת מדיאטק ג'ון ברייס בחיפה:
ניקח דוכן פלאפל מצליח מאוד הנמצא במיקום מעולה כמה שנים טובות שצמח לתוך הקהילה שבה הוא ממוקם, מנוהל על ידי צוות ותיק שמכיר את הלקוחות שלו ביום יום ומוכר להם תוך כדי שיחת חולין את המנה הטעימה שלו – בעלי העסק מאסו יום אחד במקצוע, החליטו יום אחד לפתוח בקריירה חדשה ולעבור למקצוע חדש וללמוד אצלי מכירות באינטרנט והחליטו למכור את הדוכן כמו שהוא: עם עשרות לקוחות נאמנים הקונים יום יום את הכדורים הזהובים ושעוצרים ומקיימים גם שיחה תוך כדי אכילת הפלאפל.
השאלה היא…האם בעלי העסק החדשים של הדוכן המצליח יוכלו להמשיך את ההצלחה של העסק? האם זה נכון לקחת עסק מצליח ולחשוב או לקוות שהקהל הוותיק ימשיך להגיע? "תחושת הבטן" תגיד שכן. אבל האם תחושות בטן עדיין קיימות???
אנחנו שומעים על המון עסקים שמחליפים בעלים ולא פעם כולנו שמענו מחברים או משפחה את המשפט "המקום השתנה מאז שX התחלפו".
ובכן יש לכך סיבה מאוד פשוטה, אין אף אחד שמכיר את העסק של בעלי דוכן הפלאפל כמו שהם מכירים. הם בנו את העסק מההתחלה וכך גם בנו את קהל הלקוחות שלהם מהיסוד וצמחו יחד איתם, קשה לקחת עסק כזה ולחשוב שהכל יעבוד חלק ויישאר כפי שהיה.
כאשר לוקחים עסק קיים אז גם מבצעים בו שינויים אשר יתאימו לנו כבעלי העסק החדש וברוב המקרים אנחנו נפגע בקהל שלא רגיל לשיגעון החדש שלנו. בדוכן הפלאפל זה יכול לבוא לידי ביטוי בחיסכון בעלויות ופגיעה בטעם האהוב ואז יהיה איבוד לקוחות ותיקים=ירידה בהכנסות, והתחלה חדשה עם לקוחות חדשים. אז היה שווה לקחת עסק פעיל או שמה היה אפשר כבר להתחיל מההתחלה עם מיתוג חדש?
ומה קורה באיביי? אותו הדבר, אין נוסחה שבה כדאי לרכוש יוזר פעיל ולהצליח להמשיך את דרכו כחנות טובה, ברוב המקרים יוזרים כאלה מתמוטטים כיוון שלא הצליחו לעמוד בדרישות התובעניות שהעסק דרש מהם.
במקרים האלה המרוויחים הגדולים הם מוכרי היוזרים האלה. אמנם יחלקו עלי כאן כמה משתמשים אבל כשמסתכלים ובוחנים את השוק אלה התוצאות.
תחושות בטן אינם קיימות במכירות באינטרנט, יש כלי מחקר מעולים שנמצאים שם אשר בעזרת עבודה נכונה בהם יוכלו לתת לנו את הפתרונות לכל צעד שנרצה לעשות לפני שנקפוץ למים עמוקים.
אותם חשבונות עם המון פידבקים חיוביים ומוצרים גם מהווים סיכון מיידי אם לא מוכרים במיידית את אותם כמויות-דבר שעלול להשפיע על איכות החנות TOP RATED וכו'…
ומה עם תקציב פרסום? הרי חנויות גדולות מבצעות קמפיינים ממומנים בעשרות ומאות דולרים מידי יום, האם אתם מוכנים לכך? חשוב לדעת את המשמעויות לפני ביצוע של צעד כזה.
Head of Career Counseling Team
קורסים בתחום שיכולים לעניין אותך
תהיו בקשר
שד' ההסתדרות 46,חיפה
מרקוני 27,חיפה
ימים א'-ה': 08:00-21:00
ימי ו: 08:00-13:00
טלפון: 074-760-0700
השאירו פרטים עכשיו
מלאו את הטופס להשתתפות בשיעור ללא התחיבות
מעוניינים לקבל ייעוץ חינם לגבי לימודי הייטק? השאירו פרטים
תודה על התעניינותך בלימודים אצלנו!
זה זמן טוב לעקוב אחרינו בפייסבוק ובאינסטגרם ולקבל עדכונים בתחום.
נציגינו יצרו עמך קשר בהקדם לתיאום פגישה עם יועץ לימודים.
תודה על התעניינותך בלימודים אצלנו!
זה זמן טוב לעקוב אחרינו בפייסבוק ובאינסטגרם ולקבל עדכונים בתחום.
נציגינו יצרו עמך קשר בהקדם לתיאום פגישה עם יועץ לימודים.
הגשת קורות חיים
מלאו את הטופס וצרפו קובץ קו"ח
רוצה לדבר איתנו?
השאר פרטים עכשיו